Dexcel Pharma GmbH (PerioChip)

Over ons

DEXCEL PHARMA GMBH (PerioChip)

De onderneming Dexcel® Pharma is het op één na grootste pharmabedrijf van Israël. In de dentaal afdeling heeft Dexcel® Pharma de focus op zijn premium product PerioChip® (insert voor dentaal gebruik 2,5 mg): een locaal antisepticum (vrij van antibiotica).

Voor het optimale resultaat van de behandeling van matige tot ernstige parodontitis is het belangrijk de tandvleespockets behalve met SRP (Scaling en rootplaning) ook met medicatie te behandelen. Dit doet de PerioChip® met zijn hoge concentratie (ong. 36%) van het werkzame
bestanddeel chloorhexidinedigluconaat.

Veel praktijken wereldweid hebben met SRP in combinatie met PerioChip® best mogelijke behandelingsresultaten geboekt bij matige tot ernstige parodontitis.

Leer ons en ons product kennen en bezoek ons op de Dental Expo, Stand E129.

VERPLICHTE INFORMATIE
PerioChip®, insert voor dentaal gebruik 2,5 mg 2,5 mg chloorhexidine digluconaat (CHX), Hulpstoffen: gehydroliseerde gelatine, glycerol, gedistilleerd water. CHX is een breed spectrum antimicrobiële stof.Indicatie: samen met tandsteen verwijderen en tandwortel schoonmaken, geïndiceerd voor een aanvullende, antimicrobiële behandeling van matig ernstige tot ernstige chronische periodontaal ziekten bij volwassenen met pocket-vorming. PerioChip® kan gebruikt worden als onderdeel v.e. periodontaal behandelprogramma. Contra-indicaties: Overgevoeligheid voor CHX of één v.d. hulpstoffen. Waarschuwingen: Gelijktijdig gebruik van geneesmiddelen die nystatine bevattenmoet vermeden worden. Gebruik tijdens zwangerschap en borstvoeding: zie vak- en gebruikersinformatie. Periochip bevat chloorhexidine. Van chloorhexidine is bekend dat het overgevoeligheid veroorzaakt, waaronder generaliseerde allergische reacties en anafylactische shockzie vak- en gebruikersinformatie.Bijwerkingen: Circa één derde v.d. patiënten ondervindt bijwerkingen, meestal voorbijgaand, tijdens de eerste paar dagen na inbrengen v.d. chip. Dit kan ook een gevolg zijn v.d. mechanische plaatsing v.h. dentaal insert in de periodentaal pocket of een gevolg van het verwijderen van tandsteen. De meest frequent gerapporteerde bijwerkingen zijn aandoeningen v.h. gastro-intestinaal stelsel: dentaal, gingival of orale zachte weefsel reacties die ook worden beschreven als toepassingsnevenreacties. Verdere informatie: zie vak- en gebruikersinformatie. UR-geneesmiddel. Stand: 07/2018. Vergunningshouder: Dexcel® Pharma GmbH, Carl-Zeiss-Str. 2, 63755 Alzenau, Duitsland Tel.: +49/6023/9480-0, Fax: +49/6023/9480-50.

Gemarkeerd product

Vacatures