Bakker Tandheelkunde en Orthodontie: “het in eigen hand houden van debiteurenbeheer vind ik super essentieel”

Beschrijving

Jeroen Bakker (Bakker Tandheelkunde en Orthodontie) is in 1990 begonnen met zijn praktijk. Zijn doelstelling is altijd geweest om algemene tandheelkunde, brede tandheelkunde beschikbaar te maken voor iedereen in de eerste lijn. “Dat betekent algemene tandheelkunde, chirurgie en orthodontie”. En dat is uitgerold naar hetgeen wat ze nu hebben.

Over debiteurenbeheer is Jeroen stellig. “Het in eigen hand houden van debiteurenbeheer vind ik essentieel. Ik heb de relatie met de patiënt, ik doe het werk bij de patiënt en de patiënt stelt mij de vragen als er iets onduidelijk is.” Dat is niet iets wat je zou moeten uitbesteden aan een factoring bedrijf, vindt Jeroen. “Ik ben het helemaal niet eens met factoring bedrijven. Ik stuur de factuur naar mijn patiënt en ik wil daarbij het directe contact in eigen hand houden. Uiteindelijk kan een factoring bedrijf ook geen inhoudelijke antwoorden geven op vragen van mijn patiënten”.

Jeroen gebruikt nu al een tijdje de software van Payt voor zijn debiteurenbeheer. “De impact van Payt op mijn organisatie en cashflow is groot. De cashflow is aanzienlijk verbeterd en ik heb er veel zicht op. Dat wil zeggen dat ik met weinig werk mijn facturen sneller kan innen. Mijn organisatie is veel efficiënter, we hebben meer inzicht en dat tegen minder kosten”.

“Ik zou Payt aan alle tandartsen aanbevelen, omdat ik vindt dat Payt een efficiënte en doelmatige organisatie is. Je cashflow verbetert duidelijk en je blijft zelf aan het roer, in volle omvang. Ik vind als ondernemer en tandarts dat je zelf je eigen boontjes moet doppen en dat je over het proces de volledige controle moet behouden.”

Media

Deel op Social Media

Scroll naar top