Oase, het eerste mondzorgplatform dat de patiënt online inzage geeft tot tandheelkundig dossier

Oase, het eerste mondzorgplatform dat de patiënt online inzage geeft tot tandheelkundig dossier

Het nieuwe patiëntenportaal bevindt zich in een veilige webomgeving, gekoppeld aan de website van de praktijk, waarop de patiënt zowel met de telefoon als op de pc kan inloggen. Het bevat zes hoofdonderdelen: Gezondheidsvragenlijst, Documenten, Facturen, Vragenlijst, Afspraken en Behandelgegevens.

‘Overzichtelijker en eenvoudiger’
‘Door alle informatie rondom de patiënt te ordenen wordt het managen van de praktijk veel overzichtelijker en eenvoudiger’, schetst Robbert Blauwkuip, directeur van VST Software. ‘Het online patiëntenportaal neemt de praktijkhouder vooral werk uit handen. Zo kan de patiënt de vragenlijsten voor de intake- en enquêteformulieren online invullen en het behandelvoorstel inzien en ondertekenen. Allerlei stappen in het proces, die voorheen noodzakelijk waren om zaken goed te regelen, zijn niet meer nodig door het gebruik van het portaal. Denk aan de begroting ondertekenen en scannen, ingevulde vragenlijsten invoeren of het handmatig intypen van deze informatie door behandelaar.’

Voordelen voor patiënt
Ook voor de patiënt biedt het patiëntenportaal een reeks voordelen. Hij of zij heeft zo altijd belangrijke documenten bij de hand, zoals de begroting en het behandelplan. De patiënt kan in het portaal de lopende afspraken inzien, het eigen dossier raadplegen en heeft de mogelijkheid facturen of documenten in te zien, deze direct te betalen of te ondertekenen. Door documenten als de medische anamnese, de begroting en de toestemming om informatie in te winnen bij anderen, wordt het hele behandeltraject eenvoudiger.

Meer weten?
023-5516731, info@oasedental.nl, www.oase.dental

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Scroll naar top